Martı Sigorta Hoşgeldiniz
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI ve İŞLENMESİ POLİTİKASI
1. GİRİŞ
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 20.Maddesine göre https://www.anayasa.gov.tr/tr/mevzuat/anayasa
, herkes, kendisi ile ilgili kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir. Bu hak, kişinin kendisiyle
ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep
etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de kapsamaktadır.
Söz konusu anayasal hakkın kullanılması kapsamında, kişisel verilerin işlenmesinde kişilerin temel hak ve
özgürlüklerinin korunması ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul
ve esasları düzenleyen 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) yayımlanmış ve yürürlüğe
girmiştir. MARTI SİGORTA ACENTELİĞİ LTD.ŞTİ (“ MARTI SİGORTA ”) KVKK uyarınca belirlenen uyum konusunda
gerekli özeni göstermekte ve bunu işbu Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası (“Politika”) ile bir
şirket politikası haline getirmektedir.
Politika’nın konusunu; Çalışan Adaylarına, Acentelere, Tedarikçiler , Yüklenicilere, Şirket Hissedarlarına,
Ziyaretçilere, İşbirliği İçinde Olduğumuz Kurumların Çalışanlarına, Müşterilere, Sigorta Şirketlerine ve
Üçüncü Kişilere (Kefil, Mağdur/Hak Sahibi) ait kişisel verilerin “ MARTI SİGORTA “ tarafından korunması
oluşturmaktadır. Çalışanlarımızın kişisel verilerinin korunmasına ilişkin yürütülen faaliyetler ise, MARTI
SİGORTA, ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Kapsamında yürütülen disiplin, personel açık rıza
ve personel gizlilik prosedürleri çerçevesindeyönetilmektedir.
Bu Politika’nın amacı, MARTI SİGORTA tarafından KVKK’na uygun olarak yürütülen kişisel veri işleme faaliyetleri ve kişisel verilerin korunmasına yönelik olarak benimsenen ilkeler konusunda açıklamalarda bulunulması ve bu kapsamda Çalışan Adayları, Acenteler, Tedarikçilere, Yüklenicilere, Şirket Hissedarları, Ziyaretçiler, İşbirliği İçinde Olduğumuz Kurum Çalışanları, Müşteriler, Sigorta Şirketleri ve hak sahibi Üçüncü Kişiler başta olmak üzere kişisel verileri MARTI SİGORTA tarafından işlenen kişilerin bilgilendirilerek şeffaflığın sağlanmasıdır.
İşbu Politika’nın kapsamı dahilinde kişisel verileri işlenen veri sahipleri aşağıdaki şekilde kategorize edilmiştir:
Çalışan Adayları
MARTI ’ya iş başvurusunda bulunarak veya herhangi bir yolla özgeçmişini ve
ilgili bilgilerini MARTI SİGORTA ’ya erişilebilir kılan gerçek kişiler.
İşbirliği içinde Olduğumuz
Kurumların Çalışanları MARTI SİGORTA ile iş ilişkisi içerisinde bulunan kurumların çalışanları
Acente
MARTI SİGORTA ile bir sözleşmeye dayanarak muayyen bir yer veya bölge içinde daimi
bir surette MARTI SİGORTA ’nın nam ve hesabına sigorta sözleşmelerine aracılık etmeyi
ve bunları MARTI SİGORTA adına yapmayı meslek edinen, sözleşmenin akdinden önce
hazırlık çalışmalarını yürüten ve sözleşmenin uygulanması ile tazminatın
ödenmesinde yardımcı olan gerçek kişi.
Tedarikçiler
MARTI SİGORTA veya şubelerinde planlanan alımların yapılacağı (Tedarikçi Gizlilik
Sözleşmeleri dahilinde ) tüzel ve gerçek kişiler.
Yükleniciler
MARTI veya şubelerinde MARTI SİGORTA adına yapacağı yapım ya da ticaretle
ilgili bir işi yapmayı üstüne alan tüzel ve gerçek kişiler.
Müşteriler
Herhangi bir sözleşmesel ilişki olup olmadığına bakılmaksızın MARTI SİGORTA
tarafından yürütülen faaliyetler kapsamında iş ilişkileri dolayısıyla kişisel verileri elde
edilen gerçek kişiler.
Ziyaretçiler
MARTI SİGORTA ’nın fiziksel tesislerine çeşitli amaçlarla girmiş olan veya internet
sitelerini ziyaret eden gerçek kişiler.
Üçüncü Kişiler
Politika’da tanımlanmamış olmasına rağmen işbu Politika çerçevesinde kişisel verileri
işlenen tedarikçi, kefil, mağdur/hak sahibi, aile bireyleri vb. dâhil fakat bunlarla sınırlı
olmamak üzere diğer gerçek kişiler.
İşbu Politika’da kullanılan tanımlar aşağıda yer almaktadır:
Açık rıza
Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan
rıza
Çalışan
MARTI SİGORTA ’ya bağımlı olarak, belirli veya belirsiz süreli olarak iş gören tüm
gerçek kişiler
Çalışan adayı
MARTI SİGORTA ’ya iş başvurusunda bulunarak veya herhangi bir yolla özgeçmişini
ve ilgili bilgilerini MARTI SİGORTA ’ya erişilebilir kılan gerçek kişiler
Çalışan Veri Sahibi
Başvuru Formu
MARTI SİGORTA çalışanlarının kişisel veri sahipleri olarak KVK Kanunu’nun 11.
maddesinde açıklanan haklarına ilişkin başvurularını kullanırken yararlanacakları
başvuru formu
İlgili Kullanıcı
Verilerin teknik olarak depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu
olan kişi ya da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde
veya veri sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri
işleyen kişileri
Kişisel sağlık verileri
Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü sağlık bilgisi
Kişisel veri
Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi
Kişisel verilerin
işlenmesi
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt
sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi,
kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden
düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle
getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler
üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem
KVK Kanunu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
KVK Kurulu
Kişisel Verileri Koruma Kurulu
KVK Kurumu
Kişisel Verileri Koruma Kurumu
Özel nitelikli kişisel veri
Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer
inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği,sağlığı, cinsel hayatı,
ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik
verileri
TCK
5237 sayılı Türk Ceza Kanunu
Veri işleyen
Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel verileri işleyen
gerçek veya tüzel kişi
Kişisel veri sahibi
KVK Kanunu’nda “ilgili kişi” olarak addedilen, kişisel verisi işlenen gerçek kişi
Kişisel Veri Sahibi
Başvuru Formu
MARTI SİGORTA bünyesinde kişisel verileri işlenen kişisel veri sahiplerinin KVK
Kanunu’nun 11. maddesinde açıklanan haklarına ilişkin başvurularını kullanırken
yararlanacakları başvuru formu
Kişisel Verilerin
Silinmesi
Kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için hiçbir şekilde
erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemidir.
Kişisel Verilerin Yok
Edilmesi
Kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde
erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemidir.
Kişisel Verilerin Anonim
Hale Getirilmesi
Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse
dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle
ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesidir
Veri sorumlusu
Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin
kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişi
Ziyaretçi
MARTI SİGORTA ’nın fiziksel tesislerine çeşitli amaçlarla girmiş olan veya internet
sitelerini ziyaret eden gerçek kişiler
Veri Sorumluları Sicili
Kişisel Verileri Koruma Kurulu Başkanlığı tarafından tutulan veri sorumluları sicili
Veri Envanteri
MARTI SİGORTA ’nın iş süreçlerine bağlı olarak gerçekleştirmekte olduğu kişisel
veri işleme faaliyetlerini; kişisel veri işleme amaçları, kişisel verilerin aktarıldığı
alıcı grubu ve ilgili kişisel veri sahibi grubuyla ilişkilendirerek oluşturduğu ve
detaylandırdığı envanter
KVKK’nun 3. maddesi uyarınca, kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olmayan ve/veya otomatik
yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden
düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da
kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem, kişisel verilerin işlenmesi
kapsamına girmektedir.
Kişisel verilerin işlenmesinde aşağıdaki ilkelere uyulması zorunludur:
Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma
MARTI SİGORTA kişisel verileri işleme faaliyetleri; ISO 27001 Kapsamında BGYS-PR-23 Yasal
Gereksinimlere Uyum ve Kontrol Prosedürü, T.C Anayasası, KVKK’na ilgili mevzuata ve dürüstlük
kurallarına uygun olarak yürütür.
Doğru ve gerektiğinde güncel olma
Kişisel verilerin işlenmesi faaliyeti yürütülürken, kişisel verilerin doğruluğu ve güncelliğinin
sağlanmasına yönelik her türlü idari ve teknik tedbir MARTI SİGORTA tarafından alınmaktadır.
Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme
MARTI SİGORTA kişisel verilerin işlenmesi faaliyetine başlamadan önce kişisel veri işleme amacını açık
ve kesin olarak belirlemektedir.
İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma
Kişisel veriler, İNCİ SİGORTA tarafından belirli, açık ve meşru amaçlar için ilgili amaç ile bağlantılı
olarak gerektiği kadar işlenmektedir. Sonradan kullanılabileceği varsayımı ile veri işleme faaliyeti
yürütülmemektedir.
İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafazaedilme
MARTI SİGORTA kişisel verileri, KVK Kanunu ve ilgili mevzuatta öngörülen veya veri işleme faaliyetine
ilişkin amaçların gerektirdiği süre ile sınırlı olarak saklamaktadır.
MARTI SİGORTA kişisel verileri ve özel nitelikli kişisel verileri işleme faaliyetlerini KVKK’nun 5. ve 6. maddelerinde
ortaya konulan veri işleme şartlarına uygun olarak yürütmektedir.
6.1. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME ŞARTLARI
MARTINSİGORTA kişisel veri sahibinin açık rızası ile veya KVK Kanunu’nun 5. maddesinde öngörülen ve aşağıda
sıralanmış olan hallerde açık rıza olmaksızın kişisel verileri işleyebilmektedir:
Kanunlarda açıkça öngörülmesi.
Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik
tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için
zorunlu olması.
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına
ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması.
MARTI SİGORTA’nın hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması.
Kişisel veri sahibinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması.
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması.
Kişisel veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, MARTI SİGORTA’ nın meşru
menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması.
6.2. ÖZEL NİTELİKLİ KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ
MARTI SİGORTA hukuka aykırı olarak işlendiklerinde ayrımcılık yaratma riski taşıyan özel nitelikli kişisel
verilerin işlenmesini, KVK Kanunu’nun 6. maddesinde ortaya konulan veri işleme şartlarına uygun olarak
gerçekleştirmektedir.
Özel nitelikli kişisel verilerin, kişisel veri sahibinin açık rızası olmaksızın işlenmesi yasaktır. Ancak, sağlık ve
cinsel hayat dışındaki kişisel veriler kanunlarda öngörülen hâllerde; sağlık ve cinsel hayata ilişkin kişisel veriler
ise sadece kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin
yürütülmesi, sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması ve yönetimi amacıyla, sır saklama yükümlülüğü
altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın
işlenebilmektedir.
Özel nitelikli kişisel veri işleme faaliyeti için KVK Kurulu tarafından belirlenen tedbirler MARTI SİGORTA
tarafından etkin bir şekilde uygulanmaktadır.
6.3. ŞİRKETİMİZ TARAFINDAN İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERE İLİŞKİN KATEGORİZASYON
MARTI SİGORTA Tarafından İşlenen Kişisel Veri Kategorileri
Kimlik Bilgisi
Açıklama: Ad-soyad, TC Kimlik numarası, uyruk
bilgisi, anne-baba adı, doğum yeri, doğum
tarihi, cinsiyet ve SGK numarası ile sınırlı
olmamak kaydıyla; ehliyet, nüfus cüzdanı,
ikametgâh gibi dokümanlarda yer alan
tüm bilgiler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi: Müşteriler, Acenteler, Üçüncü,
Kişiler,Tedarikçiler, Ziyaretçiler, Çalışan
Adayları, İşbirliği içinde Olduğumuz
Kurumların Çalışanları, Sigorta
Şirketleri
İletişim Bilgisi
Açıklama:Telefon numarası, adres, e-mail, faks
numarası gibi bilgiler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi: Müşteriler, Çalışan Adayları,Ziyaretçiler,
Tedarikçiler, Acenteler, Sigorta Şirketleri
Müşteri Bilgisi
Açıklama: Ticari faaliyetlerimiz ve bu çerçevede iş
birimlerimizin yürüttüğü operasyonlar
neticesinde ilgili kişi hakkında elde edilen
ve üretilen bilgiler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi: Müşteriler
Müşteri İşlem Bilgisi
Açıklama:Ürün ve hizmetlerimizin kullanımına
yönelik kayıtlar ile müşterinin ürün ve hizmetleri kullanımı için gerekli olan
talimatları ve talepleri gibi bilgiler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Müşteriler
İşlem Güvenliği Bilgisi
Açıklama: MARTI SİGORTA ’nın ticari faaliyetlerinin
yürütülmesi sırasında teknik, idari, hukuki
ve ticari güvenliğin sağlanması için işlenen
kişisel veriler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Müşteriler, Ziyaretçiler, Tedarikçiler,
Acenteler, Sigorta Şirketleri
Risk Yönetimi BilgisiAçıklama: Ticari, teknik ve idari risklerimizi
yönetebilmemiz için bu alanlarda genel
kabul görmüş hukuki, ticari teamül ve
dürüstlük kuralına uygun olarak kullanılan
yöntemler vasıtasıyla işlenen kişiselveriler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Müşteriler, Ziyaretçiler, Tedarikçiler,
Çalışan Adayları
Finansal Bilgi
Açıklama: Kişisel veri sahibi ile kurulan hukuki
ilişkinin tipine göre yaratılan her türlü
finansal sonucu gösteren bilgi, belge ve
kayıtlara ilişkin işlenen kişisel veriler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Müşteriler, Tedarikçiler, Acenteler,
Sigorta Şİrketleri
Çalışan Aday Bilgisi
Açıklama: MARTI Sigorta çalışanı olmak için başvuruda
bulunmuş veya ticari teamülve dürüstlük kuralları gereği İNCİ SİGORTA’
nın insan kaynakları ihtiyaçları
doğrultusunda çalışan adayı olarak
değerlendirilmiş veya İNCİ SİGORTA ile
çalışma ilişkisi içerisinde olan bireylerle
ilgili işlenen kişisel veriler.
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Çalışan Adayları
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi
Açıklama: Hukuki alacak ve haklarımızın tespiti,
takibi ve borçlarımızın ifası kapsamında
işlenen kişisel veriler
Hukuki İşlem ve
Uyum Bilgisi: Müşteriler, Çalışan Adayları,
Tedarikçiler, Üçüncü Kişiler, Acenteler,
Sigorta Şirketleri
Denetim, Teftiş ve Uyum Bilgisi:
MARTI SİGORTA ’nın kanuni yükümlülükleri
ve şirket politikalarına uyumu kapsamında işlenen kişisel veriler.
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Müşteriler, Çalışan Adayı, Ziyaretçiler,
Tedarikçiler
Özel Nitelikli Kişisel Veri
Açıklama: KVK Kanunu’nun 6.maddesinde
belirtildiği üzere; kişilerin ırkı, etnik
kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı,
dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve
kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika
üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza
mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyleilgili
verileri ile biyometrik ve genetik verileri,
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi: Müşteriler, Çalışan Adayları, Üçüncü
Kişiler, Acenteler, Sigorta Şirketleri ve
İşbirliği içinde Olduğumuz Kurumların
Çalışanları
Pazarlama Bilgisi
Açıklama: Ürün ve hizmetlerimizin kişisel veri
sahibinin kullanım alışkanlıkları, beğenisi
ve ihtiyaçları doğrultusunda
özelleştirilerek pazarlamasının
yapılmasına yönelik işlenen kişisel veriler
ve bu işleme sonuçları neticesinde
yaratılan rapor ve değerlendirmeler
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi: Müşteriler
Talep / Şikayet
Yönetim Bilgisi
Açıklama: MARTI SİGORTA ’ya yöneltilmiş olan her
türlü talep veya şikayetin alınması ve
değerlendirilmesine ilişkin kişisel veriler.
İlgili Kişisel Verinin İlişkili Olduğu Veri
Sahibi Kategorisi:Müşteriler, Çalışan Adayları, Acenteler
MARTI SİGORTA KVK Kanunu’nun 12. maddesine uygun olarak, işlemekte olduğu kişisel verilerin hukuka uygun
olarak işlenmesi ve muhafazasını sağlamak ve söz konusu kişisel verilere hukuka aykırı biçimde erişilmesini
önlemek için gerekli olan her türlü teknik ve idari tedbirleri almaktadır.
KVK Kanunu çerçevesindeki faaliyetlerin iş bu politika çerçevesinde bir bütün olarak yeterli ve etkin birşekilde
yürütülmesi ile ilgili Şirket içi koordinasyondan kurumsal uyum fonksiyonunu üstlenen Şirket KVKK birimi
sorumludur. Söz konusu birim bu kapsamda;
İş bu politikanın takibinin gerçekleştirilmesi ve gereken durumlarda güncellenmesi kapsamında
Yönetim Kurulu’nun onayına sunulması,
Kişisel verilerin korunması, işlenmesi ve imhası ile ilgili iş bu politikanın dışındaki diğer politika ve
prosedürlerin ilgili Şirket birimleri ile eş güdüm halinde oluşturması,
Politika ve prosedürlerin uygulanması için gerekli görev dağılımının yapılması ve üst yönetimin
onayına sunulması,
Kanun’un 12. maddesi uyarınca alınan her türlü teknik ve idari tedbirlerin uygulanmasının takip
edilmesi ve denetiminin planlanması,
Kişisel veri sahipleri tarafından yapılan başvuru ve taleplerle ilgili süreçlerin takibinin yapılması ve
ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için gerekli koordinasyonun sağlanması,
KVK Kanunu ve ilgili mevzuata uyumun sağlanması için yapılması gereken hususların tespit edilmesi
ve uygulanmasının gözetilmesi,
Kişisel Verileri Koruma Kurulu ile olan ilişkilerin yürütülmesi ile yetkili ve sorumludur.
7.1. KİŞİSEL VERİLERİN HUKUKA UYGUN İŞLENMESİNİ SAĞLAMAK VE HUKUKA AYKIRI ERİŞİMİ
ENGELLEMEK İÇİN ALINAN TEKNİK TEDBİRLER
Kişisel verilerin korunması amacıyla her türlü teknik güvenlik önlemi alınmış olup olası risklere karşı yeterli
koruma düzeyi sağlanmıştır. Alınan başlıca teknik önlemler aşağıda sıralanmaktadır.
İNCİ SİGORTA bünyesinde kişisel verilere erişim imkanısağlayan sistemler üzerinde periyodik olarak
yetki ve erişim kontrolleri uygulanmaktadır.
Alınan teknik önlemlerrisk yönetimi, iç kontrol ve iç denetim süreçleri kapsamında icrai faaliyetlerden
bağımsız olarak ayrıca gözetilmektedir.
Yeterli uzmanlık düzeyinde personel istihdam edilmektedir.
7.2. KİŞİSEL VERİLERİN HUKUKA UYGUN İŞLENMESİNİ SAĞLAMAK VE HUKUKA AYKIRI ERİŞİMİ
ENGELLEMEK İÇİN ALINAN İDARI TEDBIRLER
MARTI SİGORTA çalışanları KVKK Kanunu’na uyum konusunda eğitilmekte ve bilinçlendirilmektedir.
Kişisel veri aktarımının söz konusu olduğu durumlarda, kişisel verilerin aktarıldığı taraflar ile KVKK
Kanun’u uyarınca kişisel verilerin güvenliği için yerine getirilmesi gereken yükümlülükleri içeren genel
şartlar oluşturulmakta ve bunların karşı taraf bazında imza edilmesisağlanmaktadır.
KVKK Kanunu’na uyum için tespit edilen gerekliliklerin sağlanması için iş birimleri bazında uygulama
kuralları belirlenmekte, bunların sürekliliğinin sağlanması için gerekli idari tedbirler şirket içi prosedürler
ve eğitimler yoluyla sağlanmaktadır.
MARTI SİGORTA ile karşı taraflar bazındaki hukuki ilişkiyi yöneten sözleşme ve belgelere, İNCİ SİGORTA
’nın talimatları ve Kanunla getirilen istisnalar dışında, kişisel verileri işlememe, ifşa etmeme ve
kullanmama yükümlülüğü getiren kayıtlar konulmakta, bu konuda çalışanların farkındalığı yaratılmakta
ve denetimler yürütülmektedir.
7.3. KİŞİSEL VERİLERİN KANUNİ OLMAYAN YOLLARLA İFŞASI DURUMUNDA ALINACAK TEDBİRLER
KVKK Kanunu’na uyum konusundaki gereklilikler çerçevesinde işlenen kişisel verilerin kanuni olmayan
yollarla başkaları tarafından elde edilmesi halinde, bu durumun en kısa sürede ilgili veri sahibine ve KVKK
Kurul’una bildirilmesini sağlayan bir iç prosedür geliştirilmiştir.
8.1. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI
MARTI SİGORTA nezdinde kişisel veriler aşağıda sayılan amaçlar çerçevesinde işlenmektedir:
Acentelik sözleşmeleri kapsamında ilgili süreçlerin yürütülmesi,
Anlaşmalı kurumlar ve/veya tedarikçilerle ile yapılan sözleşmeler kapsamında ilişkilerin ve iş süreçlerinin
yönetimi,
Asistans hizmetlerinin verilmesi,
Çalışan adayları ile ilgili süreçlerin yürütülmesi ve iş sözleşmelerinin kurulması,
Eksper ve ekspertiz raporlarının oluşturulup, eksper performans takibinin yapılması,
Faaliyetlerin MARTI SİGORTA prosedürleri ve ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesinin sağlanması için
gerekli denetim faaliyetlerinin planlanması ve icrası,
Hasar dosyasının hazırlanması, takibi ve sonuçlandırılması,
Hukuki iş ve işlemlerin yürütülmesi ve takibi,
İç kontrol süreçlerinin yürütülmesi,
İlgili kişilerin taleplerinin karşılanabilmesi,
Kurumsal sürdürülebilirlik faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesi,
Müşteri talep ve şikayetlerinin değerlendirilmesi,
Pazarlama faaliyetleri kapsamındaki süreçlerin yürütülmesi,
Poliçe iptal işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
Poliçe teklifi oluşturulması, poliçelerin düzenlenmesi,
Poliçe yenileme tekliflerinin sunulması,
Prim tahsilatına ilişkin işlemlerin yapılması,
Sigorta Şirektleri ile olan süreçlerinin yürütülmesi,
Risk yönetimi süreçlerinin yönetilmesi,
Sigorta destek hizmetlerinin sağlanması,
Sigorta sözleşmesinin ifası kapsamında destek hizmet sağlayıcılara ilişkin süreçlerin yürütülmesi,
Sigorta şirketleri ve üçüncü kişiler tarafından iletilen rücu taleplerinin değerlendirilmesi ve
cevaplandırılması,
Sigorta şirketleri ve üçüncü kişilere rücu taleplerinin yapılması ve bu taleplerin takibi,
Sigorta tazminatlarının hesaplanması, sigortalı veya lehdara ödenmesi ve rücu takibinin
gerçekleştirilebilmesi,
MARTI SİGORTA’ nın işletmesel faaliyetlerinin, iş ilişkilerimizin ve insan kaynakları süreçlerinin
yürütülebilmesi,
Şirketler hukukundan doğan süreçlerin gerçekleştirilmesi,
Ürün ve hizmetlerimizin müşterilerimize en uygun şekilde sunulmasının sağlanması,
Yetkili kurum ve kuruluşlara ilgili mevzuattan doğan yükümlülüklere istinaden bilgi verilmesi,
Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi
8.2. KİŞİSEL VERİLERİN SAKLAMA SÜRELERI
MARTI SİGORTA kişisel verilerin saklanması için ilgili mevzuatta belli bir süre öngörülüp öngörülmediğini
tespit etmekte, Türk Ceza Kanunu’nun 138’inci maddesine ve KVKK Kanunu’nun 4’üncü ve 7’inci
maddelerine uygun olarak; işlenilen kişisel verilerin, yalnızca ilgili mevzuatta öngörülmüş bir süre olması
halinde bu süre boyunca veya ilgili mevzuatta bir süre öngörülmemiş ise kişisel veri işleme amacının
gerektirdiği süre kadar muhafaza edilmesini sağlamaktadır.
Kişisel verilerin işlenme amacı sona ermiş ve ilgili mevzuat ve/veya MARTI SİGORTA’ nın belirlediği saklama
sürelerinin sonuna gelinmişse, kişisel veriler veri sahibinin talebi veya re’sen MARTI SİGORTA tarafından
silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.
Bu konuya ilişkin usul ve esaslar KVK Kanunu ve Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale
Getirilmesi Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde belirlenmiştir.
9.1. KİŞİSEL VERİLERİN SİLİNMESİ VE İMHA EDİLMESİ TEKNİKLERİ
Kişisel verilerin kayıt ortamlarına uygun yöntemlerle silinmesi ve imha edilmesi esastır. Kişisel verilerin
silinmesi ve imha edilmesi tekniklerine ilişkin İNCİ SİGORTA tarafından kullanılması muhtemel silme veya
imha etme teknikleri aşağıda sıralanmaktadır: Ayrıca ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
Prosedürlerinde de yer almaktadır.
9.1.1. Fiziksel Olarak imha Etme
Kişisel veriler herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla da
işlenebilmektedir. Bu tür veriler silinirken/imha edilirken kişisel verinin sonradan kullanılamayacak biçimde
fiziksel olarak yok edilmesi sistemi uygulanmaktadır.
9.1.2. Yazılımdan Güvenli Olarak Silme/İmha Etme
Tamamen veya kısmen otomatik olan yollarla işlenen ve dijital ortamlarda muhafaza edilen veriler
silinirken/imha edilirken; verinin bir daha belirli kişilerce ya da hiçbir biçimde kurtarılamayacak şekilde ilgili
yazılımdan silinmesine ilişkin yöntemler kullanılır.
9.1.3. Uzman Tarafından Güvenli Olarak Silme/imha Etme
MARTI SİGORTA bazı durumlarda kendisi adına kişisel verileri silmesi/imha etmesi için bir uzman ile anlaşabilir.
Bu durumda, kişisel veriler bu konuda uzman olan kişi tarafından bir daha kurtarılamayacak biçimde güvenli
olarak silinir/imha edilir.
9.2. KİŞİSEL VERİLERİN ANONİM HALE GETİRİLMESİ TEKNİKLERİ
Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, Kişisel Verilerin başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbirsurette kimliği
belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek bir hale getirilmesini ifade eder.
KVKK Kanunu’nun 28. maddesine uygun olarak; anonim hale getirilmiş olan kişisel veriler araştırma,
planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenebilir. Bu tür işlemeler KVKK Kanunu kapsamı dışında olup, kişisel
veri sahibinin açık rızası aranmayacaktır. Anonim hale getirilerek işlenen kişisel veriler KVKK Kanunu
kapsamı dışında olacağından işbu Politika’nın 12. Bölümünde düzenlenen haklar bu veriler için geçerli
olmayacaktır. İNCİ SİGORTA tarafından en çok kullanılması muhtemel anonimleştirme teknikleri aşağıda
sıralanmaktadır.
9.2.1. Maskeleme
Veri maskeleme kişisel verinin temel belirleyici bilgisinin veri seti içerisinden çıkartılarak kişisel verinin
anonim hale getirilmesi yöntemidir.
9.2.2. Toplulaştırma
Veri toplulaştırma yöntemi ile birçok veri toplulaştırılmakta ve kişisel veriler herhangi bir kişiyle
ilişkilendirilemeyecek hale getirilmektedir.
9.2.3. Veri Türetme
Veri türetme yöntemi ile kişisel verinin içeriğinden daha genel bir içerik oluşturulmakta ve kişisel verinin
herhangi bir kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi sağlanmaktadır.
9.2.4. Veri Karma
Veri karma yöntemi ile kişisel veri seti içindeki değerlerin karıştırılarak değerler ile kişiler arasındaki bağın
kopartılması sağlanmaktadır.
Kişisel veri aktarımlarında uygulanacak usul ve esaslar KVKK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerinde
düzenlenmiştir. MARTI SİGORTA’ nın sunmuş olduğu hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, kişisel veriler
Kanun ve sair mevzuat (1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 5684 sayılı
Sigortacılık Kanunu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu sayılan kanunlara ilişkin sair
yönetmelikler, denetleyici ve düzenleyici kurum ve kuruluşların düzenlemeleri ile kamu otoritelerinin
zorunlu kıldığı haller dahil olmak fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere) hükümleri çerçevesinde işlenmekte,
İNCİ SİGORTA ’nın altyapı sağlayıcıları, hizmet aldığı üçüncü kişiler, MARTI SİGORTA Şubeleri, Sigorta şirketleri,
bankalar/finansman şirketleri, satış sonrası hizmetlerin gerçekleştirilmesi için servisler ve anlaşmalı
kurumlar, yol yardım hizmeti veren kuruluşlar, alacakların tahsili amacıyla tahsil alacak şirketleri, vekalet
ilişkisi içerisinde olduğumuz gerçek ve tüzel kişiler, iş ortaklarımız ve diğer üçüncü kişilerle
paylaşılabilmektedir. Kişisel verilerin, KVKK Kanunu’nda belirtilen istisna haller hariç olmak üzere kişisel veri
sahibinin açık rızası olmaksızın aktarılması mümkün değildir.
10.1. KİŞİSEL VERİLERİN YURT İÇİNDE AKTARIMI
KVK Kanunu’nun 8. maddesine uygun olarak, kişisel verilerin yurt içinde aktarımı işbu Politika’nın “Kişisel
Verilerin İşlenme Şartları” başlıklı 6.1. bölümünde belirtilen koşullardan birinin sağlanmış olması kaydıyla
mümkündür.
10.2. KİŞİSEL VERİLERİN YURT DIŞINA AKTARIMI
KVKK Kanunu’nun 9. maddesine uygun olarak, kişisel verilerin yurt dışına aktarılması halinde, yurt içi
aktarımlarına ilişkin koşulların sağlanmış olmasının yanı şıra aşağıdaki hususlardan birinin varlığı
aranmaktadır:
Aktarım yapılacak ülkenin KVKK Kurulu tarafından ilan edilen yeterli korumaya sahip ülkeler arasında
sayılması
Aktarım yapılacak ülkede yeterli korumanın bulunmaması halinde, Türkiye’deki ve ilgili yabancı
ülkedeki veri sorumlularının yeterli bir korumayı yazılı olarak taahhüt etmeleri ve KVKK Kurulu’nun
buna yönelik izninin bulunması
10.3. ŞİRKETİMİZ TARAFINDAN KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILDIĞI KİŞİ GRUPLARI
MARTI SİGORTA KVKK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak ve işbu Politika kapsamı dâhilinde olan
kişisel veri sahiplerinin kişisel verilerini aşağıda belirtilen kişi gruplarına belirtilen amaçlar çerçevesinde
aktarabilmektedir:
Kamu Kurum ve Kuruluşları
Tanım: İlgili mevzuat hükümlerine uygun
olarak MARTI SİGORTA’ nın bilgi ve
belgelerini talep eden kamu kurum ve
kuruluşları. Aktarım Amacı: İlgili kamu kurum ve kuruluşlarının
talep ettiği amaçla sınırlı olarak
Özel Hukuk Kişileri
Tanım: İlgili mevzuat hükümlerine uygun
olarak İNCİ SİGORTA’ nın bilgi ve belge
paylaşımında bulunduğu özel hukuk
kişileri
Aktarım Amacı:İlgili mevzuat hükümleriçerçevesinde
ve İNCİ SİGORTA’nın faaliyet
gösterdiği alanlarda hizmetini devam
ettirmesi amacıyla sınırlı olarak
MARTI SİGORTA KVKK Kanunu’nun 10. maddesine uygun olarak, kişisel verilerin toplanması sırasında kişisel
veri sahiplerini bilgilendirmektedir. Bu kapsamda, MARTI SİGORTA aşağıdaki bilgileri kişisel veri sahiplerine
sağlayarak aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirmektedir:
Veri sorumlusu sıfatıyla İNCİ SİGORTA’nın unvanı
Kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği
İşlenen kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği
Kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukukisebebi
Kişisel veri sahibinin hakları
Kişisel veri sahipleri KVKKanunu’nun 13. maddesine uygun olarak, bu bölümün 12.1. başlığı altında sayılan
haklarına ilişkin taleplerini aşağıda belirtilen yöntemler veya KVKK Kurulu’nun belirlediği diğer yöntemlerle
MARTI SİGORTA Veri Sahibi Başvuru Formu’nu doldurup imzalayarak İNCİ SİGORTA’ ya iletmeleri durumunda
, söz konusu talep, talebin niteliğine göre ücretsiz olarak sonuçlandırılmaktadır.
MARTI SİGORTA kurumsal web sitesinde bulunan formun doldurulduktan
sonra;
Islak imzalı bir nüshasının bizzat elden veya noter aracılığı ile “MARTI SİGORTA LTD.ŞTİ.
Akdeniz Caddesi No: 5 Akdeniz İş Merkezi Kat: 7 Daire: 712 Pasaport Konak İzmir ” adresine iletilmesi ya da
5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu kapsamındaki “güvenli elektronik imza” ile imzalandıktan sonra
güvenli elektronik imzalı formun info@martisigorta.com.tr adresine kayıtlı elektronik posta ile
gönderilmesi gerekmektedir.
MARTI SİGORTA başvuruda bulunan kişinin kişisel veri sahibi olup olmadığını tespit etmek adına ilgili kişiden
bilgi talep edebilir ve kişisel veri sahibinin başvurusunda yer alan hususları netleştirmek adına, kişisel veri
sahibine başvurusu ile ilgili soru yöneltebilir.
12.1. BAŞVURU HAKKI
Kişisel veri sahipleri KVKK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, aşağıda yer alan konularla ilgili İNCİ SİGORTA’
dan talepte bulunma hakkına sahiptir:
Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileri işlenmişse, buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerinin işlenme amacını ve kişisel verilerinin amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını
öğrenme,
Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu
kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde bunların silinmesini, yok
edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin
aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle veri sahibinin
aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın
giderilmesini talep etme.
12.2. BAŞVURU HAKKININ KAPSAMI DIŞINDA KALAN DURUMLAR
KVKK Kanunu’nun 28. maddesi uyarınca, aşağıdaki haller KVKK Kanun’u kapsamı dışında tutulduğundan
kişisel veri sahiplerinin başvuru haklarını ileri sürmeleri mümkün değildir:
Kişisel verilerininresmi istatistik ile anonim hâle getirilmek suretiyle araştırma, planlama ve istatistik
gibi amaçlarla işlenmesi.
Kişisel verilerinin millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güvenliğini, kamu düzenini, ekonomik
güvenliği, özel hayatın gizliliğini veya kişilik haklarını ihlal etmemek ya da suç teşkil etmemek kaydıyla,
sanat, tarih, edebiyat veya bilimsel amaçlarla ya da ifade özgürlüğü kapsamında işlenmesi.
KVKK Kanunu’nun 28. maddesinin 2. fıkrası uyarınca, zararın giderilmesini talep etme hakkı hariç olmak
üzere, aşağıdaki durumlarda kişisel veri sahiplerinin haklarını ileri sürmeleri mümkün değildir:
Kişisel veri işlemenin suç işlenmesinin önlenmesi veya suç soruşturması için gerekli olması.
İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş kişisel verilerin işlenmesi.
12.3. CEVAP VERME USULÜ
KVKK Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak, MARTI SİGORTA kişisel veri sahibinin yapmış olduğu başvuru
taleplerini, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak
sonuçlandırmaktadır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi hâlinde, KVKK Kurulunca belirlenen
tarifedeki ücretin alınması mümkündür.
MARTI SİGORTA kişisel veri sahibinin başvuru talebini kabul edebileceği gibi, gerekçesini açıklayarak aşağıda
sayılı nedenlerle reddedebilir ve cevabını ilgili kişiye yazılı olarak veya elektronik ortamda bildirebilir.
Diğer kişilerin hak ve özgürlüklerini engellemesi
Orantısız çaba gerektirmesi
Bilginin kamuya açık bir bilgi olması
Başkalarının gizliliğini tehlikeye atması
KVK Kanunu uyarınca kapsam dışında kalan hallerden birinin mevcut olması
Kişisel veri sahibi, başvurusunun reddedilmesi, verilen cevabı yetersiz bulması veya süresinde başvurusuna
cevap verilmemesi hallerinde, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve her halde
başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde KVKK Kurulu’na şikayette bulunma hakkına sahiptir.
KAMERA İLE İZLEME GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
MARTI SİGORTA ofisinin bulunduğu bina içlerinde kamera ile izleme
gerçekleştirilmemektedir.
13.2. ŞİRKETİ ZİYARET EDEN MÜŞTERİ GİRİŞ – ÇIKIŞLARI
MARTI SİGORTA’yı ziyaret eden misafirlerimizin giriş çıkışlarının takibine yönelik kişisel veri işleme faaliyeti
gerçekleştirilmemektedir.
13.3. İNTERNET SİTESİ ZİYARETÇİLERİ
MARTI SİGORTA’ya ait internet sitesini ziyaret eden kişilerin site içerisindeki internet hareketleri,
kendilerine özelleştirilmiş içerikler gösterilebilmesi ve çevrimiçi reklamcılık faaliyetlerinde
bulunulabilmesi için (teknik vasıtalar ile örneğin cookie) kaydedilmemektedir.